LC-105-DGB - Uniwersalna czujka zbicia szyby DSC. Wyposażona w ulepszoną technologię detekcji tłuczenia szkła, można ją zaliczyć do czujek nowej generacji. Czujka wykorzystuje technologię cyfrowego przetwarzania odbieranego sygnału, która minimalizuje ryzyko wystąpienia fałszywych alarmów. Model LC-105-DGB wykrywa stłuczenie szyby w dwa sposoby:
- Wykrycie dźwięku o unikalnej charakterystyce powstającego podczas tłuczenia lub cięcia szkła
- Wykrycie wibracji powstających podczas prób włamania
Uwaga!
Czujka wykrywa również cięcie szkła przy pomocy ostrza diamentowego.
Parametry techniczne:
Parametry techniczne:
- Rodzaj czujki: Stłuczeniowa
- Zasięg: 10m
- Wyjścia: NC
- Wymiary: 79 x 48 x 21 mm
- Waga: 40 g
- Grade 2: TAK
Miejsce montażu
Jedną czujką ochronisz całe pomieszczenie
Detektor jest przystosowany do montażu we wnętrzu pomieszczeń na ścianie lub suficie. Dzięki takiej lokalizacji jest w stanie chronić kilka okien w jednym pomieszczeniu, w tym samym czasie. W przypadku gdy tafla szkła schowana jest za gruba roletą lub zasłoną, warto czujkę umieścić bezpośrednio na ramie okna.
LC-105-DGB współpracuje z dowolną centralą alarmową, która jest wyposażona w konwencjonalne wejścia (NC, EOL, 2EOL itp.). Dodatkowo czujka jest wyposażona w zabezpieczenie antysabotażowe, chroniące przed nieautoryzowanym otwarciem obudowy i oderwaniem od podłoża. Czujka jest przeznaczona do montażu w środowisku o max. II stopniu zanieczyszczenia i możliwości występowania przepięć kategorii II. Czujka przeznaczona jest wyłącznie do montażu wewnętrznego.
Zaawansowana obróbka sygnału akustycznego
Wysoka odporność na wystąpienie fałszywych alarmów
Najważniejszą zaletą czujki LC-105-DGB jest dobra odporność na wystąpienie fałszywych alarmów. Właściwość tą zawdzięcza zastosowaniu zaawansowanego algorytmu obróbki odbieranego dźwięku. Czujka analizuje sygnał pod kątem niskich i wysokich częstotliwości, odpowiadających odpowiednio uderzeniu i rozbiciu szyby. Po montażu należy przetestować działanie czujki. Jednym ze sposobów jest mocne uderzenie w szybę lub zastosowanie specjalnego przyrządu do testowania czujek stłuczeniowych.
Wymagania dotyczące okablowania
Należy używać przewodów o średnicy 0,5 mm lub większej. Aby określić wymaganą średnicę przewodu w zależności od długości przewodu łączącego czujkę z centralą alarmową należy skorzystać z zamieszczonej poniżej tabeli.