Chce zabezpieczyć

Jak działa system ACCO-NET? faq

ACCO-NET to rozwinięcie dotychczasowego systemu ACCO. W skład kontroli dostępu ACCO-NET wchodzą m.in.:

  • serwer ACCO (linuks Debian)
  • centrale ACCO-NT
  • znane kontrolery przejścia ACCO-KPxx

System ACCO-NET obsługuje do 65 000 użytkowników. Każda centrala ACCO-NT może obsługiwać do 255 kontrolerów przejść. Centrale komunikują się z serwerem za pomocą sieci ethernet. Dzięki temu system ACCO-NET to rozproszony system, który może zarządzać wieloma oddziałami firm nawet na całym świecie. Nie ma ograniczenia co do ilości central ACCO-NT. Jedynym ograniczeniem w rozbudowanie systemu to obsługa do 65000 użytkowników.

Jaka jest różnica pomiędzy modułami ETHM-1 a ETHM-2? faq

Moduł ETHM-1 obecnie figuruje pod nazwą ETHM-1 Plus (posiada rozszerzone możliwości). Różnica pomiędzy modułem serii „1” (ETHM-1, ETHM-1 Plus) a modułem serii „2” (ETHM-2) przedstawia się następująco:

ETHM-1, ETHM-1 Plus:

  • ścisła współpraca z centralami VERSA/INTEGRA
  • obsługa aplikacji mobilnych na smartfon/tablet
  • powiadomienie e-mail (VERSA oraz INTEGRA Plus)
  • zdalne programowanie centrali
  • zdalne zarządzanie systemem alarmowym

ETHM-2:

  • moduł uniwersalny z wejściami i wyjściami
  • brak ścisłej współpracy z konkretnym rodzajem centrali
  • powiadomienie e-mail (po naruszeniu wejść)
  • sterowanie wyjściami modułu (nie centrali) przez np. www
  • brak możliwości zdalnego zarządzania i konfigurowania centrali alarmowej
  • brak obsługi aplikacji mobilnych

Z powyższego wynika, że w przypadku użytkowników, którzy chcą podłączyć system alarmowy VERSA / INTEGRA do sieci ethernet, najciekawszym i zdecydowanie najczęściej kupowanym jest moduł ETHM-1 Plus.

Jaka jest różnica pomiędzy modułami ETHM-1 a ETHM-1 Plus? faq

Moduł ETHM-1 nie jest już produkowany. ETHM-1 Plus działa identycznie jak ETHM-1, ale dodatkowo umożliwia on:

  • realizację powiadomienia E-MAIL (centrale VERSA oraz INTEGRA Plus)
  • współpracę z aplikacją mobilną VERSA Control

ETHM-1 Plus jest lepszym rozwiązaniem.

Czy centrala VERSA 10 działa z aplikacją VERSA Control? faq

VERSA Control to aplikacja na urządzenia przenośne (smartfony, tablety), która współpracuje ze wszystkimi centralami VERSA (5/10/15/Plus/IP). Centrale alarmowe VERSA Plus oraz VERSA IP posiadają wbudowany moduł ethernetowy, dlatego też mogą od razu współpracować z aplikacją VERSA Control.

W przypadku central VERSA 5, 10, 15, aby móc korzystać z aplikacji VERSA Control, należy zakupić moduł ethernetowy ETHM-1 Plus.

Czy moduł GSM mogę wykorzystać jako centralę alarmową? faq

Niektóre moduły GSM mogą pełnić funkcję centrali alarmowej. Przykładem będzie np. moduł MICRA firmy SATEL. Jest to moduł GSM (a nie jak się powszechnie mówi – centrala). MICRA to mały system do bardzo małych obiektów. Należy brać to pod uwagę.

Większość modułów GSM nie ma funkcji centrali alarmowej, natomiast czasami posiadają one funkcje blokady wejść. Ten mechanizm jest czasami stosowany jako imitacja działania centrali alarmowej. Nie polecamy takiego rozwiązania, ponieważ zawiera ono w sobie szereg wad, które nie są możliwe do usunięcia w takich prowizorycznych instalacjach.

Współczesne centrale alarmowe posiadają m.in.:

  • wbudowaną pamięć zdarzeń (bardzo przydatna funkcja)
  • konfigurację linii wejściowych parametrycznych
  • możliwość ustalania czasów na wejście/wyjście itp.

To tylko przykładowe dane, jakie można spotkać w centralach alarmowych.

Karta SIM w module GSM nagle przestała działać. Dlaczego? faq

Przyczyn może być wiele. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy karta posiada środki na koncie (jeżeli to karta typu pre-paid). Można przełożyć kartę do telefonu komórkowego i upewnić się, czy karta nie działa również w telefonie.

Jeżeli karta nie działa w telefonie, możliwy jest scenariusz, w którym to operator zablokował daną kartę SIM (np. karta SIM została użyta w niedozwolonym urządzeniu, jakim jest moduł telemetryczny).

Jeżeli karta zadziała w telefonie, to należy upewnić się, że moduł GSM od alarmu działa poprawnie. Wykluczenie usterki modułu GSM da odpowiedź, że karta została zablokowana przez operatora do używania jej w urządzeniach telemetrycznych.

Urządzenia GSM do alarmu są traktowane jako urządzenia telemetryczne i operatorzy GSM dedykują do nich specjalne karty SIM.

Chcę pomalować pomieszczenie. Czy mogę otworzyć czujkę i ją ściągnąć na czas malowania? faq

W prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym systemie alarmowym, otwarcie dowolnego elementu instalacji (np. czujki ruchu) powinno wygenerować alarm sabotażowy – nawet wtedy, gdy system nie czuwa. Jeżeli czujka jest otwierana świadomie (np. w celu demontażu i pomalowania ściany) i chcemy uniknąć włączenia alarmu sabotażowego, należy wcześniej wejść w tryb serwisowy. Aby tego dokonać, należy posiadać właściwe hasło serwisowe dla tego obiektu (to nie to samo, co hasło użytkownika lub administratora). Hasło serwisowe posiada instalator danego systemu alarmowego.

Jaki przewód stosować do czujki otwarcia okna? faq

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jaki przewód należy zastosować do tego typu czujki. Ze względu na to, że tego rodzaju elementy są pasywne (nie potrzeba ich zasilać w taki sposób, jak np. czujki ruchu), często okazuje się, że przewód dwużyłowy jest wystarczający (np. YTDY 2×0,5mm). W celu zwiększenia elastyczności instalacji, warto położyć przewód minimum 4-żyłowy, np. YTDY 4×0,5mm.

Jak często należy zmieniać baterię w czujkach bezprzewodowych? faq

Czujki bezprzewodowe najczęściej posiadają baterię w zestawie. Deklarowana przez producenta praca czujki na baterii wynosi najczęściej od 2 do 5 lat. W praktyce baterie często wystarczają na okres 2-3 lat. Na szczęście większość bezprzewodowych systemów alarmowych posiada funkcję, która poinformuje użytkownika, że należy zmienić baterię w konkretnym urządzeniu.

W przypadku awarii urządzeń zakupionych u Państwa, gdzie można je serwisować? faq

Niesprawne urządzenie / podzespół należy przesłać na adres serwisu firmy E-SYSTEM. Przed wysyłką polecamy skontaktować się telefonicznie/mailowo z pracownikami serwisu naszej firmy. Podpowiemy, jak najszybciej załatwić temat.  Paczka powinna również zawierać:

  • dokładny opis usterki
  • kartą gwarancyjną
  • dowód zakupu

Adres serwisu znajdą Państwo w dziale Kontakt.